SKOŃCZYŁY NAM SIĘ DNI
Koło Naukowe studentów Lalkarstwa Akademii Teatralnej w Białymstoku
reż. Jakub Kasprzak
Spektakl lalkowy dla dorosłych, który opowiada o życiu i umieraniu w czasach apokalipsy. Tekst składa się z cytatów z Króla Leara Williama Shakespeara, Ziemi jałowej Thomasa Eliota, Apokalipsy św. Jana, Drogi Cormaca McCarty’ego, Końcówki Samuela Becketta i Kociej Kołyski Kurta Vonneguta.
„Skończyły nam się dni” – trailer spektaklu
H(2)O
Teatr Strefa Otwarta
Autorski projekt Anny Rakowskiej i Piotra Miszteli pod opieką artystyczną Prof. Mirosława Kocura
Hamlet i Ofelia na motywach dramatu Hamlet W. Szekspira. Scena spotkania Hamleta z Ofelią oferuje możliwość wnikliwego przyjrzenia się zawikłanym relacjom pomiędzy dwojgiem ludzi. Hamlet i Ofelia prowadzą ze sobą nieustanną i niebezpieczną grę. Grają, a właściwie walczą na śmierć i życie. Zmuszeni przez uczucie, które ich łączy. Spektakl zdobył wyróżnienie na XVI Festiwalu Sztuki Teatralnej w Rybniku.
https://www.facebook.com/TeatrStrefaOtwarta
OBIEKT NIKT
Monodram Kacpra Wesołowskiego
Spektakl ukazuje człowieka, zasłoniętego maską, spod której widać tylko spoglądające i wołające o pomoc gałki oczne. Chcemy zobaczyć choć skrawek prawdziwej twarzy kolejnych postaci. Za pomocą marynarki, chustki i krzesła widz zostaje prześniony w różnorakie niejednoznacznie zdefiniowane miejsca. Świat przedstawiony jest uniwersalny, lecz autorzy nie ukrywają inspiracji współczesną sytuacją na bliższym czy dalszym wschodzie.
GO!
Terminus A Quo
Spektakl powstał jako wypowiedź artystyczna grupy, wobec zjawiska powszechnej komercjalizacji życia artystycznego w ogóle. „GO!” jest kontrpropozycją wobec spektakli innych teatrów ulicznych zbudowanych na bazie wielkich scenografii oraz efektów cyrkowo-pirotechnicznych. „TERMINUS A QUO” zawarł w tym spektaklu przesłanie „teatru ubogiego” jakiemu jest wierny od początku swej działalności – składając tym samym hołd nieodżałowanemu mistrzowi i twórcy teorii – Jerzemu Grotowskiemu.
KRAINA UŁUDY
Terminus A Quo
Widowisko plenerowe nawiązujące bezpośrednio do przygód błędnego rycerza z La Manczy. Przygody rycerza są powszechnie znane i wciąż aktualnie, bowiem nawiązują do różnych sytuacji życiowych. Jest więc w przedstawieniu kilka scen, których nie ma w pierwowzorze literackim ale klimatem i nastrojem doskonale wkomponowują się w myśl Cervantesa.
NIŻYŃSKI POWROTY
Ten spektakl po próba Niżyńskiego do spektaklu o Sobie samym. To schizofreniczny trójkąt oparty na trzech punktach: Siergieju Pawłowiczu Diagilewie, Romoli De Pulszky – Niżyńskiej – żonie Wacława Niżyńskiego i samym Niżyńskim. Pomiędzy nimi gdzieś na granicy pojawia się jeszcze aktor w ciągłym ruchu powtórzeń.